Praktiniai patarimai, užtikrinantys dalyvių aktyvumą, bendradarbiavimą bei teigiamus rezultatus
Keli pastarieji metai lėmė hibridinio bendravimo atsiradimą ir įsigalėjimą darbo rinkoje. Šio reiškinio priežastys akivaizdžios – pandemijos laikotarpiu technologijos tapo vienu svarbiausių resursų, leidžiančiu tęsti pradėtus darbus ir studijas bei palaikyti ryšį su kolegomis.
Įsigalėjusi iš būtinybės, nuotolinio darbo sąvoka išlieka aktuali ir pasauliui grįžus į įprastas kasdienybės vėžes. Skirtumas tas, kad šiandien darbuotojai labiausiai vertina galimybę derinti fizinį darbą biure bei nuotolinį, iš pageidaujamos lokacijos. Vadinamasis hibridinis darbo formatas leidžia lanksčiau planuotis dienotvarkę, bet tuo pačiu ir neprarasti ryšio su kolegomis bei nuolat užčiuopti vidinį įmonės pulsą. Pastarųjų metų tyrimai tvirtina, kad net 60% darbo rinkoje dalyvaujančių žmonių pirmenybę teikia būtent hibridinio darbo tipui.
Suvokdamos savo darbuotojų prioritetus, kompanijos taip pat imasi iniciatyvos. Siekdamos prisitaikyti, tačiau visgi nustatydamos ir tam tikras hibridinio darbo taisykles (susirinkimams dedikuota savaitės diena, 3 + 2 formulė bei kt.), įmonės stengiasi patobulinti darbo sąlygas biure ir tikisi aktyvesnio darbuotojų sugrįžimo. Taikomos įvairios strategijos veikia, bet nepaneigia vienos svaraus argumento: kartais nuotolinė komunikacija tiesiog efektyviausias būdas bendradarbiauti. Ji leidžia ženkliai sumažinti tiek finansinius, tiek ir laiko resursus, skatina taip vertinamą lankstumą bei idealiai prisitaiko prie globalizacijos įtakojamos verslo aplinkos. Tyrimai rodo, jog net 29% ateities susirinkimų bus įgyvendinami būtent hibridiniu metodu: vieniems dalyvaujant fiziškai, kitiems jungiantis internetinių platformų pagalba.
Ir nors hibridinių susitikimų formatas kelia tam tikrų iššūkių, visgi remdamiesi patirtimi, jau mokame prisitaikyti ir galime užtikrinti jo sėkmę.
Planavimas
Hibridinis ar ne, sėkmingas susirinkimas reikalauja tam tikro pasiruošimo. Priklausomai nuo susitikimo pobūdžio, turėtume pasirinkti ir jo formatą. Ne paslaptis, jog vieni hibridiniai susibūrimai veikia, o kiti tiesiog ne. Štai pavyzdžiui pasidalinimas naujausia informacija, išvadų pateikimas ar tam tikros probleminės situacijos sprendimas – tai temos, kurios nereikalauja didelio visų dalyvių įsitraukimo, todėl kuo puikiausiai gali būti aptariamos susitikus tiek nuotoliu, tiek ir mišriuoju būdu.
Kitą vertus, įvairiausios dirbtuvės, mentorystės, idėjų generavimo sesijos, komandą suburiančios veiklos yra be galo priklausomos nuo emocijų bei patyrimų. Jų tikslas vystyti tarpusavio ryšius, bendradarbiauti, todėl jei tik yra galimybė, turėtų būti rengiamos gyvai. Be abejo, jei nuotolinis dalyvavimas yra vienintelė įmanoma forma, tai neturėtų sutrukdyti apskritai organizuoti tokias komandines veiklas.
Esminiai sėkmingų hibridinių susirinkimų organizavimo principai:
Remdamiesi HAWORTH INTERNATIONAL IDEATION komandos tyrimais bei patirtimi pateikiame svarbiausius hibridinių susitikimų organizavimo principus, leidžiančius mėgautis teigiama patirtimi, tiek organizuojant, tiek ir dalyvaujant.
Ištekliai
Būtina iš anksto pasirūpinti visomis reikalingomis priemonėmis bei darbui reikalinga medžiaga ir užtikrinti, jog visi dalyviai jas turi.
Įsitraukimas
Jūsų užduotis – maksimaliai įtraukti visus susirinkimo dalyvius, nepriklausomai nuo jų dalyvavimo formato. Sąmoningai apgalvokite ir pasistenkite sukurti tokią bendravimo aplinką, kurioje kiekvienas jaustųsi matomas, girdimas ir svarbus.
Garsas
Garso kokybė bus užtikrinta tik tuomet, kai nuotoliu dalyvaujantys asmenys jausis lyg jie irgi yra susirinkimo patalpoje su kitais, o gyvai susirinkime esantys aiškiai girdės virtualiai prisijungusius kolegas.
Technologijos
Kokybiškos technologijos bei funkcionuojančios vaizdo ir garso sistemos – esminės sėkmingų hibridinių susirinkimų dedamosios:
Kad ir kokios patikimos, technologijos kartais genda, tad visuomet apgalvokite ir turėkite atsarginį planą. Jei jaučiate, jog susirinkimo kokybę stipriai įtakoja vienas ar kitas gedimas, nebijokite nutraukti ir perplanuoti susirinkimą. Svarbiausia mokytis iš patirtų nesėkmių ir nepamesti savojo tikslo: kokybiškas laikas visiems dalyviams, inspiracija ir bendradarbiavimas.
Straipsnio autorius: Haworth International Ideation Team | Šaltinis: haworth.com | Vertimas: Lina Paulauskaitė