Kaip susikurti Gyvą biurą? Tinklaraštis WHY iš arčiau pažvelgė į vienos kompanijos augimo istoriją: nuo ankšto ir nepatogaus biuro iki augimą bei klestėjimą skatinančios darbo aplinkos. Žemiau skaitykite antrąją šios istorijos dalį.
Žmonės – svarbiausias kiekvienos kompanijos turtas, tačiau deja net ir šiandien daugelis biurų nėra sukurti visokeriopai atliepti darbuotojų poreikius bei skatinti efektyvią veiklą. HERMAN MILLER išvystyta Living Office samprata (liet. k. – „gyvas biuras“) padeda kurti naujo tipo darbovietę. Mokslu grįsti sprendimai leidžia geriau suprasti tikruosius žmonių poreikius, jų atliekamą darbą bei kaip jie galėtų dirbti sėkmingiau.
Vyriškos kosmetikos startuolio HARRY'S naujojoje būstinėje ketvirtadienio ryte laikrodis muša truputį po 11 val. Pagal girdimus garsus, biuras primena darbščiųjų bičių avilį. Grupelė produktų dizainerių, erdviame, visiškai uždarame kambaryje susikaupę dirba ties naujausiųjų idėjų eskizais. Klientų aptarnavimo vadybininkai, įsikūrę atviroje biuro erdvėje, laisvų rankų sistemos pagalba atsako į klientų užklausas. Prie šalimais esančio stalo grafikos dizaineriai aptarinėja internetinio tinklapio projektą. Suskambus vieno iš jų telefonui, atsiprašęs kolegų pastarasis nuskuba į šalimais esančią poilsio zoną.
Nepaisant atviros, natūralia dienos šviesa prisipildžiusios 2400 m2 biuro erdvės, dirbančių žmonių skleidžiami garsai visiškai neblaško ir nedominuoja. Priešingai nei anksčiau buvusiame, 280 m2 lofte, kuriame nuo triukšmo darbuotojai būdavo priversti slėptis laiptinėje, naujasis ūžesys prilygsta darbinį ritmą užduodančiai foninei muzikai.
HARRY'S kreipėsi į STUDIO TRACTOR bei WB WOOD architektus, garsėjančius įgyvendintais darbo erdvių projektais kartu su HERMAN MILLER, būtent tam, kad šie patyrę specialistai sukurtų aktyvų, tačiau harmoningą biurą. Living Office samprata natūraliai atitiko HARRY'S lūkesčius. Pirmojoje pasakojimo dalyje, mes nuosekliai apžvelgėme pradinius Living Office įgyvendinimo žingsnius. Tiriamojo proceso metu identifikuojama įmonės pasauliui siunčiama žinutė, unikalus charakteris bei kasdienės veiklos – įžvalgos, kurios ir nulemia būsimos biuro erdvės išplanavimą. Antroje šio foto pasakojimo dalyje, mes analizuojame jau įgyvendintą HARRY'S biuro projektą: Gyvąjį biurą, susidedantį iš įvairiausio formato funkcinių erdvių. Naujoje biuro erdvėje žmonėms paprasta ir gera dirbti kartu, o kompanijai patogu ir toliau siekti savųjų tikslų bei augti.
Daugiau oficialumo
Kadangi HARRY'S vis dar intensyviai auganti jauna kompanija, natūralu, kad į biurą užsuka daugybė įvairių žmonių – būsimi darbuotojai, žurnalistai, investuotojai. Senajame biure, kuriame visas personalas dienas leido vienoje erdvėje, nebuvo vietos tinkamai priimti svečius, pavaišinti juos kava ir asmeniškai pasikalbėti. Tuo metu tai puikiausiai atspindėjo ir ankstyvą HARRY'S augimo stadiją, betarpišką jų požiūrį į verslą. Tačiau įmonės analizės procese paaiškėjo, kad HARRY'S darbuotojai norėtų, jog jų darbovietė atspindėtų formalesnės komunikacijos toną. Ir tai visai nereiškė, kad darbuotojai norėtų dėvėti kostiumus ar ryšėti kaklaraiščius, tai tiesiog reiškė, kad pati erdvė turėtų būti reprezentatyvesnė, visada pasiruošusi priimti svečius.
Elegantiškai įrengtas susitikimų kambarys šalia priimamojo – būtent tai, ko ypač trūko senajame HARRY'S biure. Lankytojus čia pasitinka ikoniškosios EAMES Aluminium kėdės, dosnaus dydžio monitorius, rašymo lenta bei iki pat lubų erdvę gaubiančios stiklo pertvaros – svarbiausieji elementai užtikrinantys profesionalų svečių priėmimą bei netrikdomus pokalbius.
HARRY'S vadovų komanda pageidavo atviros erdvės, esančios biuro priekyje, skatinančios darbuotojus dažniau kreiptis pagalbos, patarimo ar tiesiog atviriau bendrauti, todėl bendru sutarimu įsikūrė prie šalia esančio erdvaus AGL stalo. Tokiu būdu naujoji biuro erdvė išlaiko jaukią betarpišką atmosferą, vis dar atspindi jauną įmonės kultūrą, tačiau tuo pačiu yra geriau organizuota bei suplanuota, reprezentatyvi, pasiruošusi ateities iššūkiams bei augimui.
Bendradarbiavimas paprastai
Lengvai besimezgantis bendradarbiavimas – viena svarbiausiųjų priežasčių, lėmusių spartų HARRY'S augimą. Tačiau senajame biure grupiniai susibūrimai kainuodavo ramybę ir dirbantiems pavieniui. Dabar gi pajutę, kad pokalbis bendrojoje erdvėje perauga į rimtesnę diskusiją, specialistai gali pasirinkti jaukesnę, spontaniškam komandiniam darbui dedikuotą zoną. Specialios pertvaros šią erdvę atskiria nuo pagrindinio biuro, tad grupelės neblaško kitų. Lengva prieiga prie mažųjų pasitarimų kambarių užtikrina dar didesnį privatumą bei ramybę dirbant grupėse.
Estetiškai pateikiamos kompanijos veiklą atspindinčios detalės – ryškiaspalviai skustuvai, kremų bei losjonų buteliukai ir fotografijos – funkcines zonas vienijantys elementai. Jie taipogi pasakoja įmonės istoriją bei akcentuoja pagrindinį HARRY'S veiklos tikslą: puiki skutimosi kokybė už priimtiną kainą.
Buvimui kartu
Atokiau nuo bendros darbo erdvės įsikūrusi HARRY'S darbuotojų kavinė – svarbi biuro dalis. Anksčiau HARRY'S pietų erdvėje tebuvo keli sustumti stalai, prie kurių darbuotojai tuo pačiu metu ir pietaudavo ir suglaudę pečius bandydavo įskaityti laiškus savo nešiojamųjų kompiuterių ekranuose. Naujoje HARRY'S kavinės erdvėje darbuotojai turi galimybę iš tiesų pasimėgauti pietumis (ar užkandžiais iš nuolat papildomo šaldytuvo) kartu, jiems nebereikia skubėti ar laukti eilėse. Ši betarpiška poilsio zona suteikia žmonėms daugiau galimybių pabendrauti, susipažinti artimiau, dalintis idėjomis, vystyti ne tik darbinius, bet ir asmeninius pokalbius. Glaudesnis ryšys padeda formuoti ir įmonės kultūrą, suburti darnią komandą.
Profesinės kultūros barai
Nuo pat įkūrimo pradžios unikali HARRY'S vidinė kultūra padėdavo pritraukti bei išlaikyti talentingiausius specialistus. Norint ir toliau puoselėti derlingą profesinę terpę, naujojo biuro interjeras ne tik užtikrina daugiau erdvių kokybiškam darbui, tačiau ir vizualiai primena įmonės tikslus bei vertybes. Eile sustatyti Layout Studio darbo stalai bei Sayl kėdės sudaro vadinamą darbo avilį – zoną, leidžiančią čia dirbančioms produktų vystymo ir programavimo komandoms lengvai keisti darbo pobūdį, efektyviai dalintis informacija, adaptuoti sprendimus. Programavimo padaliniui skirtoje darbo erdvėje integruotas didelis ekranas, gyvai transliuojantis HARRY'S tinklapio duomenis, įgalina atlikti momentines korekcijas. Akcentinė mėlyna logotipo spalva puošianti darbo stalų kojeles, minkštuosius baldus bei sienas – interjero dizaino detalės, įkūnijančios HARRY'S prekinį ženklą ir šioje erdvėje.
Priežastis susitikti
Tiriamuoju etapu HARRY'S darbuotojai buvo paprašyti įvardinti svarbiausias priežastis, dėl kurių kviečiami susirinkimai. „Kodėl mums jų reikia?“, „Kodėl mes jų norime?“, „Kokie įrankiai mums padeda dalintis idėjomis?“ Atsakymai į šiuos klausimus buvo tokie skirtingi, kad architektai turėjo parengti net keletą sprendimų: nuo tradicinių savaitiniams susirinkimas skirtų erdvių iki mažiau formalių, leidžiančių nedidelėms darbuotojų grupelėms spontaniškai pasklisti erdvėje, improvizuotai vystyti bendras idėjas.
Petys į petį
Kai pokalbiai liejasi laisvai, lengva išlaikyti glaudų ryšį, dalintis idėjomis ir įveikti iššūkius. Kadangi tiriamojo etapo metu paaiškėjo, kad HARRY'S prioritetų sąraše dominuoja inovatyvūs sprendimai, buvo pasirūpinta, jog naujajame biure būtų pakankama bendravimo erdvių įvairovė. Šioje socialioje aplinkoje, vadinamoje Klubu, grafikos dizaineriai gali patogiai ir laisvai susiburti aplink aptakios formos Locale kolekcijos darbastalius ir dalindamiesi informacija viename ekrane aptarti savo idėjas ir mintis. Visi šie paviršiai yra reguliuojamo aukščio, skatinantys išbandyti įvairias kūno pozicijas dirbant. Pageidaujantys ramesnio pokalbio be technologijų įsikišimo, renkasi privatesnėje ramybės įlankėlėje. Šioje erdvėje darbuotojus pasitinka komfortiškos EAMES Shell kėdės bei minkštutė sofa.
Auganti vertė
Naujasis HARRY'S biuras – apčiuopiamą įmonės vertę auginantis turtas visomis prasmėmis.
Tai ir reprezentatyvi, talentingiausius specialistus padedanti pritraukti darbo aplinka, kokybišką kasdieną esamam personalui garantuojanti darbovietė, tai ir tikrąjį įmonės veidą įkūnijanti erdvė. Tačiau ar įmanoma apčiuopiamais duomenimis nustatyti realią biuro kuriamą vertę? Tokie skaičiavimai nėra labai paprasti, tačiau tikrai įmanomi. Kviečiame skaityti trečiąją mūsų pasakojimo dalį „Įgyvendinti lūkesčiai“, kurioje plačiau pristatysime HERMAN MILLER pastangas optimizuoti jau įgyvendintos Living Office sampratos efektyvumą HARRY'S biure.
Šaltinis: hermanmiller.com | Autorius: Mindy Koschmann | Fotografijos: Geordie Wood | Vertimas: Lina Paulauskaitė