Kraunasi......
Naujienlaiškis

Sveikata

Vidutinis skaitymo laikas: 3 min.

Sugrįžtantantiems į kitokią kasdienybę

Grįžimas į darbovietę po-pandeminiu laikotarpiu


Atėjo ilgai lauktas metas. Organizacijos atveria duris, o darbuotojai gali grįžti į darbovietes. Nors didelė dalis įmonių išlaikė darbuotojus darbo vietose ir karantino metu, tačiau didžioji dauguma į įprastas darbo vietas pradeda grįžti tik dabar. Tačiau ribojimams švelnėjant, susiduriama su naujais iššūkiais, vienas jų – kaip suplanuoti sklandų ir saugų darbuotojų sugrįžimą į darbo vietas?

Remiantis „Work Trend Index“ ataskaita, hibridinis darbo modelis yra nauja šių dienų realybė:

66% vadovų sako, kad planuoja perkurti darbo erdves siekiant įvesti mišrų darbo modelį;
73% darbuotojų nori lankstaus darbo grafiko ir galimybės dirbti iš namų;
67% darbuotojų po pandemijos nori daugiau komandinio darbo ir gyvo bendravimo.

Toks hibridinis darbo modelis pareikalaus lankstaus prisitaikymo, norint subalansuoti darbą iš biuro, namų bei kitų vietų. Kiekviena organizacija, siekianti pereiti prie hibridinio darbo modelio ir išvengti klaidų, galimai remsis ekspertų patarimais, tačiau tai, kokią strategiją sukurs, priklausys nuo specifinių organizacijos poreikių ir joje vyraujančios darbo kultūros. 

Taigi, kokius trumpalaikius ir ilgalaikius pokyčius organizacijos turėtų įgyvendinti?

Pagrindinis interjero dizainerių bei įmonių vadovų rūpestis šiuo laikotarpiu yra darbuotojų saugumas ir gera savijauta. O tai apima ne tik fizinę sveikatą, bet ir emocinę gerovę. Naujos fizinio atstumo taisyklės, darbo organizavimas pamainomis bei lankstus darbo pradžios bei pabaigos laikas – visa tai kelia papildomą planavimo poreikį. O kadangi darbuotojai yra didžiausia kiekvienos organizacijos investicija, saugiai gerai suprojektuotas biuras ne tik apsaugo darbuotojus, bet ir įgalina dirbti kur kas efektyviau. Todėl švietimas apie naujas galimybes dirbant hibridiniu darbo modeliu turi didelę reikšmę formuojant ir stiprinant darbo kultūrą. 
 


Tai puikiai iliustruoja HAWORTH organizacijoje taikoma „Organiškos darbovietės“ koncepcija. Sukurta integruojant tarptautinę patirtį, unikalius dizaino sprendimus ir produkto ekspertizę į vieną bendrą visumą tam, kad būtų įgyvendinta tokia praktika, kuri padės subalansuoti kiekvieno darbuotojo poreikius ir maksimaliai produktyviai išnaudoti darbui skirtas erdves.

Naujajame COVID-19 pasaulyje, svarbiausios yra šios trys sritys: 

darbuotojų savijauta – gera fizinė ir emocinė sveikata padeda darbo metu išlikti produktyviems ir pasiekti geresnių rezultatų;
organizacinė kultūra – jos puoselėjimas padeda efektyviau siekti rezultato bei išnaudoti darbo erdves;
patalpų perprojektavimas – padeda užtikrinti minimalų fizinį kontaktą, riboti vienu metu tose pačiose patalpose esančių darbuotojų skaičių, taikyti naujas fizinio atstumo taisykles, įtvirtinti naujus higienos reikalavimus, sumažinti užsikrėtimų riziką ir t.t.

Vadovaudamiesi „Organiškos darbovietės“ koncepcija HAWORTH padeda sukurti sprendimus, kurie puoselėja gerą savijautą ir užtikrina maksimalų produktyvumą. Organizacinės kultūros išmanymas leidžia ją palaikyti bei puoselėti net ir didelių pokyčių bei permainų laikotarpiu. Kadangi nauji reikalavimai, tokie kaip fizinio atstumo laikymasis, srautų ribojimas bei nuotolinis darbas diktuoja savas taisykles, HAWORTH padeda subalansuoti pokyčius taip, kad būtų atsižvelgiama į kiekvienos organizacijos unikalią situaciją. Pokyčiams įgyvendinti stengiamasi panaudoti jau turimus baldus tiek individualių darbo vietų, tiek komandinio darbo erdvių restruktūrizacijai. Procese yra naudojamas išdirbtas algoritmas, kuris taikomas atsižvelgiant į kiekvienos įmonės kultūrą, o prioritetu laikant darbuotojų poreikius.
 


Iš kultūrinės perspektyvos, suprantama, kad kiekviena organizacija kurdama strategiją efektyviai veiklai ras unikalų sprendimą. Todėl balansuodami tarp individualių poreikių ir efektyvių, praktikoje jau pritaikytų modelių (Competing Values Framework), HAWORT suranda individualius sprendimus kiekvienai organizacijai.

Pokyčių metu HAWORTH pasitelkia ir dar vieną itin veiksmingą priemonę efektyvesniam aplinkos planavimui – produktyvumą įgalinančius aplinkos elementus. Tai darbo aplinkos daiktai, kurie daro teigiamą įtaką žmonių fizinei ir emocinei gerovei. Šiuo nepaprastu metu jie yra itin svarbūs, kadangi mažina stresą ir suteikia saugumo jausmą tiems, kurie atsiduria didelių pokyčių įkarštyje keičiantis normaliam darbo ritmui.

Taip pat į pagalbą pasitelkiamos adaptyvios produktų platformos leidžiančios patogų ir greitą darbo vietų konfigūravimą ilgalaikiams ir trumpalaikiams projektams.

Taigi, grįžtant į naują po-pandeminę kasdienybę kiekviena organizacija turėtų objektyviai įvertinti savo situaciją ir biuro restruktūrizacijos galimybes tam, kad darbuotojai galėtų su pasitikėjimu grįžti į savo darbo vietas.

Sužinoti daugiau.

 

 

Šaltinis: haworth.com   |  Vertimas: Sofija Bizauskaitė

 

Susiję straipsniai