Neabejotinai, kad koronaviruso pandemija buvo tas sukrečiantis įvykis, kuris tapo atskaitos tašku – gyvenome ir dirbome iki jos ir po jos. Įprastinis darbo perkėlimas į privačią namų erdvę daugeliui tapo nemažu sukrėtimu. Tačiau rasta ir privalumų – darbdaviai suprato, kad galima rezultatų siekti įmonėje taikant „hibridinį“ modelį, t. y. vieni darbuojasi biure, kiti – iš namų. Tad natūraliai iškyla praktiškas klausimas: kaip įkurdinti asmeninį biurą namuose? Biurą, kuriame dirbti būtų patogu, gera ir saugu?
Pirmiausia, savo namų erdvę įvertinkite korporacijos vadovo akimis. Įsivaizduokite, kad jūsų tikslas – užtikrinti sklandžią organizacijos veiklą bei sukurti palankią darbo aplinką, tenkinančią visus darbuotojų gerovės poreikius: fizinius, emocinius bei kognityvinius.
Akivaizdi tiesa, jog gerą savijautą lemia tarpusavyje susiję veiksniai. Tarkim, ilgesnį laiką sėdėdami ant kietos virtuvinės kėdės pavargsite fiziškai, tačiau, tikėtina, jog kartu pajusite ir emocinį nuosmukį – suirzimą, koncentracijos stoką. Prastas nusiteikimas neabejotinai paveiks ir jūsų darbo kokybę bei efektyvumą.
Tačiau gera naujiena ta, kad patobulinę darbinę aplinką savo namuose, galite susikurti komfortišką, susikaupti skatinančią darbo erdvę. Pasinaudokite septyniais esminiais darbo aplinkos projektavimo principais ir jūsų namų biuras taps klestinčia darbinės veiklos oaze.
1. Ergonomiškas sėdėjimas
Nėra dviejų vienodai sudėtų žmonių, todėl geriausia kėdė yra jums patogiausia kėdė. Geros ergonomiškos kėdės privalumas – individualiai parenkami nustatymai, leidžiantys personalizuoti sėdėjimo komfortą. Kiekviena kėdės funkcija gali būti reguliuojama, todėl maksimaliai bus pritaikyta būtent jums. Tokiu būdu sėdėjimo patogumas tampa asmeniniu pasirinkimu, o ne serijinės gamybos primesta valia.
Rinkitės ergonomišką kėdę, kuri siūlo:
2. Stalas, įgalinantis judėjimą
Vienas svarbiausių geros savijautos aspektų – judėjimas. Susikaupimo reikalaujančios užduotys prikausto dėmesį ir skatina sąstingį. Tai žaloja kūną bei gali tapti ilgalaikių sveikatos sutrikimų priežastimi.
Jutos medicinos universiteto atliktas tyrimas parodė, jog, jei bent 2 min. per valandą aktyviai pajudėsite, net 33% sumažinsite ankstyvosios mirties riziką. Štai kodėl pakankamai erdvus, tinkamo aukščio darbo stalas gali tapti itin naudinga priemone, įgalinančia nuolatinį kūno padėties keitimą – judėjimą.
Rinkitės ergonomišką darbo stalą, kuris siūlo:
3. Monitoriaus alkūnė arba antrasis monitorius
Daugelis žmonių darbui namuose renkasi nešiojamąjį kompiuterį. Deja, bet nešiojamieji kompiuteriai nebuvo sukurti ergonomiškam ilgalaikiam naudojimui. Bėda ta, kad nešiojamojo kompiuterio ekranas yra sujungtas su klaviatūra, todėl ergonomiškas abiejų išdėstymas vienu metu yra neįmanomas. Jei klaviatūra yra patogioje padėtyje – ekranas yra per žemai, ir atvirkščiai, pakėlę ekraną į akių lygį – nepasieksite klaviatūros.
Gudri išeitis – papildomas monitorius darbui namuose. Jei turite galimybę, įsigykite ir monitoriaus reguliavimo alkūnę – tokiu būdų galėsite efektyviau keisti kūno ir monitoriaus pozicijas ir tuo pačiu išlaikyti ergonomišką darbo priemonių išdėstymą. Jūsų kūnas jums padėkos!
4. Tinkamas apšvietimas
Šviesa – be galo svarbus tiek fizinės, tiek ir emocinės būsenos elementas. Dizaino studijos „Felderman Keatinge & Associates“ įsitikinimu, tam tikri apšvietimo šaltiniai aktyvuoja savybes, leidžiančias geriau atlikti darbines užduotis.
Čia be konkurencijos lyderė yra natūrali dienos šviesa. Pasistengę savo namų biurą įkurdinti arčiau lango ar patalpose, kurias dienos šviesa pasiekia gausiausiai, pagerinsite nuotaiką, jausitės energingesni, bus lengviau atlikti ir susikaupimo reikalaujančius darbus. Sutemus natūralios šviesos šaltinį pakeiskite atmosferine, tiesiogiai į akis neplieskiančia (todėl nevarginančia) dirbtine šviesa.
5. Daiktų saugojimas
Net ir skaitmeniniame amžiuje tvarkinga darbo vieta bei darbo priemonių organizavimas gali tapti iššūkiu. Pasitelkę šiuolaikiškus daiktų laikymo sprendimus, sukursite tvarkingą darbo erdvę, kurioje visi reikalingi daiktai bus lengvai pasiekiami, tačiau turės savo vietą.
Rekomenduotina rinktis uždaras lentynas, spinteles ar dėtuves, nes tai padeda lengvai atskirti darbo priemones nuo asmeninių daiktų ir darbo dienos pabaigoje tiesiog užverti namų biuro duris.
6. Darbo laikas
Retas kuris namų darbo biurui gali paskirti visą kambarį, tad kiti namų gyventojai gali užklysti į jūsų darbo erdvę bei išblaškyti. Norėdami išvengti trikdžių, pasirūpinkite, kad artimieji būtų informuoti apie namų biuro darbo valandas. Taip pat galite susigalvoti specialų žymėjimą ar signalą, informuojantį kitus namų gyventojus apie vyksiantį svarbų virtualų susitikimą, pokalbį bei kitas ramybės ir susikaupimo reikalaujančias veiklas.
7. Žiupsnelis asmeniškumo
Darbui persikėlus į namų erdves, iškilo poreikis atrasti naujus ryšio užmezgimo ir palaikymo būdus. Netikėtu atradimu tapo ir tai, kad iš pažiūros neasmeniškas bendravimo būdas internetu iš tiesų suteikia nemažai privačios informacijos.
Matomos namų erdvės pokalbių fone – puiki priežastis atrasti malonių bendrumų bei naujai pažvelgti į kolegas, vadovus ar verslo partnerius. Tad nebijokite ir savo namų biurui suteikti šiek tiek asmeniškų, gal meniškų ar kitaip jus atspindinčių detalių. Tai gali padėti užmegzti glaudesnius ryšius bei įžiebti netikėtą malonų pokalbį.
Šaltinis: haworth.com | Vertimas: Lina Paulauskaitė | Publikuota: DELFI